پنج شنبه ,۲۷ دی ۱۳۹۷, ۰۰:۵۴

پروفسور کارستن بارچ مدرس در کارگاه دو روزه E-Banking2.0 عنوان کرد:

E-Banking۲.۰ پاسخی است به چالش های امروزی بانکداری /بانکداری مبتنی بر وب 2.0هوشمندانه بانک و مشتری را رصد می کند
E-Banking۲.۰ پاسخی است به چالش های امروزی بانکداری /بانکداری مبتنی بر وب 2.0هوشمندانه بانک و مشتری را رصد می کند
توجه به ابر روندها رهنمودهای استرات‍ژیک زیادی برای بانک ها به دنبال دارد ،/ابرروندها می توانند رفتار انسان ها را تغییردهند /بانکها باید تغییرات فناوری را سریع تر شناسایی کنند ودر این راستا انتظارات مشتریان را حدس بزنند/ E-Banking۲.۰ پاسخی است به چالش های امروزی بانکداری گفت/ چالش اینجاست که بتوانیم مدل کسب وکار جدیدی را بسازیم و چیزی را خلق کنیم که در آینده بتواند پاسخگو نیاز روز مشتریان باشد./در بانکداری مبتنی بر وب 2.0نرم افزاری ارابه می شود که به صورت روزانه شما را بروز نگاه می دارد و در واقع این نرم افزار به عنوان یک منبع خود اگاه و هوشمند عمل می کند به طوریکه هر چقدر مشتریان بیشتر استفاده کنند سیستم بیشتر خود را با رفتارهای مردم سازگار می کند. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کارگاه دوروزه E-Banking۲.۰ که از سوی شرکت گرایش تازه کیش (جی اس اس) و تحت نظارت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی طراحی شده بود در روز پنجشنبه ۴ و جمعه ۵ مهرماه در محل مرکز مطالعات بهروه وری سازمان مدیریت با حضور مدیران و کارشناسان ارشد بانکی برگزار شد.

پروفسور کارستن بارچ مدرس این کارگاه دو روزه با اشاره به اهمبت ابر روندها در توسعه بانکداری الکترونیک عنوان کرد: شرکت ها و بانک های موفق باید سریع تر از سایر رقبا سمت و سوی بازار را در یابند به طوریکه یکسری الگوهای رفتاری که در فضای کلان جهان اتفاق می افتد باید بررسی شود ومطابق ان رفتار مشتریان تحلیل گردد که در این راستا توجه به ابر روند ها) (Megatrend یعنی فناوریهای پیش رو که بتواند بر رفتار مشتریان تاثیر گذارد اهمیت می یابد.

این کارشناس با بیان اینکه توجه به ابر روندها رهنمود های استراتژیک زیادی برای بانک ها به دنبال دارد ، عنوان کرد:ابرروندها می توانند رفتار انسان ها را تغییردهند پس بانک ها باید این ابرروند ها یا به عبارتی نیروهای رو به جلو رفتن را بشناسند زیرا می توانند تغییرات فناوری را سریع تر شناسایی کنند ودر این راستا انتظارات مشتریان را حدس بزنند.

کارستن باچ با تاکید بر اینکه ابرروند ها قوانین بازی را عوض می کنند ، اظهار داشت : در بانکداری الکترونیک رفتار مشتریان قابل تغییر است بنابراین با بهره گیری از ابرروند ها می توان حدس زد که مشتریات در اینده به دنبال چه خدمتی هستند واینگونه است که فناوری ها ونیازها با هم در می امیزد وبه همین دلیل در عصر حاضر تجارت ، بانکداری و کسب وکار دگرگون شده است ودیگر نمی توان به عنوان یک اقتصاد غیر منعطف ومغرور باقی ماند.

وی افزود: تلفن های هوشمند واستفاده از انها در بانکداری از جمله نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کارستن باچ با تاکید بر اینکه E-Banking۲.۰ پاسخی است به چالش های امروزی بانکداری گفت:مزیت های رقابتی در پیش بینی روندهای اینده است اما چالش اینجاست که بتوانیم مدل کسب وکار جدیدی را بسازیم و چیزی را خلق کنیم که در آینده بتواند پاسخگوی نیاز روز مشتریان باشد.

کارستن باچ با تاکید براینکه باید در خصوص پیشرفت های فناوری دقیق فکر کرد خاطر نشان ساخت:از همه توان E-Banking۲.۰ استفاده نشده است در حالیکه در سال 2009 تصور می شد وب 2.0 ربطی به بانکداری ندارد در حالیکه این گونه نیود.

وی تصریح کرد : تنها بخش توسعه وتحقیق بانک ها نباید فناوریها را بررسی کنند بلکه کارمندان شعب نیز باید در بررسی ابر روند ها نقش داشته باشند.

باچ با تاکید بر اینکه در پیاده سازی E-Banking۲.۰ باید در خصوص استفاده از فناوریهای نوین فکر کرد اظهار داشت:به طور مثال استفاده از کارت های اعتباری و اینکه به مرور داده های کارت اعتباری وبه طور کلی داه های بانکی روی سیم کارتهای موبایل تعبیه شود ، این مزایایی برای بانک ، مشتری و حتی شرکتهای ارایه دهنده خدمات تلفن همراه به دنبال خواهد داشت ویک ارزش افزوده برای بانک ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتماد مشتری به بانک ابرروند دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بانکداران زمانی می توانند انتظارات مشتری را براورده کنند که ITman ها به کمک انها بیایند و تبادل نظر این دو گروه در پیاده سازی E-Banking۲.۰ اهمیت بسزایی دارد.

به گفته وی بخش روابط عمومی بانک ها روی کنش رفتار مشتریان و بخش فناوری اطلاعات بانکها روی فناوریها باید کار کنند.

کارستن تاکید کرد :ابر روندها تنها به پیشرفت فناوری وابسته نیست بلکه به رفتار مشتریان هم بستگی دارد واین دو در کنش یکدیگر یک ابر روند واقعی می سازند.

وی در ادامه با اشاره به راههای پیاده سازی E-Banking۲.۰ گفت: باید به تولید محصول مبتنی بر نیاز مشتریان عادت کرد که در این راستا چگونگی معماری نظام IT بانک ها اهمیت می یابد.

کارستن باچ یاداور شد: دویچه بانک المان دریافت که نیازبه بازسازی نظام IT خود دارد واز سال 2009 با بودجه یک میلیارد یورویی به تحول در نظام IT خود پرداختند زیرا می خواستند به نیاز اینده پاسخ دهند.

به گفته کارستن باچ در راه پیاده سازی E-Banking۲.۰ جوان سازی نظام های بانکی قدیمی نیز اهمیت دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: باید خود را به برخی روند ها تطبیق داد مثل شرایط بین المللی وشرایط سخت خارجی و داخلی که برای همه این چالش ها باید طرح وبرنامه داشته باشیم.

وی در ادامه تحلیل ویژگیهای وب 2.0 تاکید کرد : در این نوع بانکداری نرم افزاری ارایه می شود که به صورت روزانه شما را بروز نگاه می دارد و در واقع وی به عنوان یک منبع خود اگاه و هوشمند عمل می کند به طوریکه هر چقدر مشتریان بیشتر استفاده کنند سیستم بیشتر خود را با رفتارهای مردم سازگار می کند.

به گفته وی E-Banking۲.۰ از یک سو نیاز های بازار بانکداری را بررسی می کند و از طرف دیگر اعتماد بانک به مشتری را افزایش می دهد و ارتباط شخصی تری بین بانک ومشتری ایجاد می کند و در واقع ستون فقرات مزیت رقابتی بانک های اینده است.

باچ با تاکید براینکه E-Banking۲.۰ در واقع باداده های حجیم بروز می شود عنوان کرد:در E-Banking۲.۰ رابطه دو طرفه است و در واقع داده ها به صورت فرم در می اید و وب دو صفر اجاره می دهد داده ها را remix کنیم در حالیکه در وب یک صفر اینگونه نیست .

وی افزود: داده هایی با حجم بالا از خصوصیات E-Banking۲.۰ است و تنها در جمع اوری داده خلاصه نمی شود بلکه ابزار پردازش اطلاعات بانکی است و پس از تحلیل داده ها به مشتری خدمات ارایه می شود .

وی تاکید کرد حجم داده ها در E-Banking۲.۰ اهمیت زیادی دارد و بر اساس داده های حجیم تحلیل شده می توان رفتار مشتری را تحلیل کرد.

باچ عنوان کرد: هر کاری مشتری انجام می دهد ردپایی را در حساب بانکی اش می گذارد و هر روز هم این اطلاعات بیشتر می شود به عبارتی تراکنش ها که بیشتر شد اطلاعات نیز بیشتر می شود.

۷ مهر ۱۳۹۲ ۱۴:۱۰
http://ebinews.com/news/57835/E-Banking۲-۰-پاسخی-است-به-چالش-های-امروزی-بانکداری-بانکداری-مبتنی-بر-وب-2-0هوشمندانه-بانک-و-مشتری-را-رصد-می-کند |
تعداد بازدید : ۱۱,۵۹۰

اخبار مرتبط